CVIČENÍ S VELKÝM MÍČEM A OVERBALLEM

CVIČENÍ S VELKÝM MÍČEM A OVERBALLEM

Velký gymnastický míč má všestranné využití. Umožňuje aktivní, dynamické, vzpřímené sezení. Míč podporuje optimální držení pánve, které ideálně podmiňuje vertikální držení trupu a zachovává fyziologické zakřivení páteře. Jelikož je míč nestabilní, musí být svaly neustále aktivní a sed stabilizovat. Pohupováním na míči také lze rozptýlit neklid a nervozitu.

V rehabilitaci se velký míč používá zejména pro:

  • nácvik aktivního sedu
  • ovlivnění svalového napětí, svalové síly a svalového zkrácení (posilování, strečink),trénink koordinace a rovnovážných reakcí (dynamická stabilizace)
  • uvolnění, relaxaci
  • ovlivnění správného držení těla
  • prevenci či kompenzaci jednostranného zatížení
  • cvičení v těhotenství a po porodu
  • redukci hmotnosti u lidí s nadváhou (minimální zátěž na nosné klouby a páteř) - dynamická vytrvalostní forma cvičení,pedagogicko-terapeutickou práci, zejména s malými dětmi
  • terapii psychomotorických funkcí mentálně či tělesně postižených nebo psychicky nemocných

Overball je malý, měkký, barevný nafukovací míček o průměru 20-35 cm. Je vyrobený z pevného a pružného materiálu a lze ho zatížit hmotností až 150-200 kg.

Využití:

  • při sedu místo sedacího klínu (podpoří naklopení pánve vpřed a přenesení váhy na dolní končetiny),při sedu položením za záda a opěradlo židle v oblasti dolní hrudní páteře
  • při sedu jako opora mezi stolem a trupem (odlehčení trupu a umožnění snadnější práce horními končetinami), při sedu podložením krční páteře
  • dynamická balanční pomůcka, aktivace hlubokých stabilizačních svalů páteře
  • protahovací, posilovací a relaxační cvičení
  • mobilizační cvičení
  • dechová cvičení

a další.