Proč Nordic Walking?

V tělocvičně Vás učíme správné pohybové návyky
v lese Vás učíme propojit je a získat kondici….

Zdravotní prospěšnost NW

  • aktivně zapojí do činnosti asi 90 % svalů;
  • díky lepšímu prokrvení – vyšší zatížitelnost vazů a šlach;
  • kosti jsou pevnější, větší zatížitelnost a pružnost kostí v důsledku zvýšeného zásobování minerálními látkami, tvorba kostní hmoty;
  • významně zvyšuje pohyblivost páteře, uvolňuje svalové napětí v oblasti zádových a ramenních svalů;
  • zpevňují nejen bederní svaly, ale i zádové, krční a ramenní, a tak se zlepšuje správné držení těla;
  • působí proti řídnutí kostí, které začíná od 25. roku života;
  • umožňuje lepší zásobování celého organismu kyslíkem díky množení červených krvinek;
  • snižuje zvýšený krevní tlak, zlepšuje srdeční činnost a krevní oběh;
  • zlepšuje provzdušnění plic a jejich zásobování kyslíkem;
  • zvyšuje příjem kyslíku (hlubší dýchání);
  • posiluje čištění plic od vdechovaných škodlivých látek;
  • snižuje hladinu cholesterolu;
  • trénuje aerobní výdrž a současně posiluje svaly horní poloviny těla;
  • ulevuje kloubům, ideální při problémech s koleny a zády;
  • působí ideálně na regulaci hmotnosti;
  • dokonalá disciplína ve volné přírodě k rehabilitaci po zraněních při sportu;
  • zlepšuje odezvu při fyzické námaze a stresu;
  • zvyšuje sebevědomí;
  • zlepšuje uvědomování si těla;
  • navozuje pocit psychické pohody (radost a spokojenost)

Michaela Weysová, DiS.

Krásný den všem,
kteří se chcete dozvědět něco málo o .. ženě, matce, učitelce a instruktorce NW.

Jsem žena ve středním věku, maminka tří školou povinných dětí. Než se mi děti narodily, učila jsem v MŠ a jeslích. Po dostudování VŠOP v Litomyšli jsem spoluzaložila Mateřské centrum, kde jsem čtyři roky působila. Všechny práce spojené s dětmi ale i dospělými mě hodně těšily a těší.

V době, kdy jsem měla své děti na domácí škole, jsem si potřebovala čas od času (2-3x týdně) psychicky odpočinout. A tak jsem začala s dlouhými procházkami v časech, které vyhovovaly mně.

Když byly děti starší, mohla jsem si dovolit chodit cvičit, ale po nějakém čase cvičitelka otěhotněla a já jsem se už nebyla schopná někam jinam zařadit. Začala jsem s kamarádkou jednou týdně chodit v lese s holemi. Vůbec jsem ale neměla tušení, jak se s nimi zachází. V lednu se mi podařilo dostat se k Janě Slusarčukové na cvičení Zdravá napřímená záda, za což jsem byla moc ráda, protože po dvou císařských řezech má záda trpěla . V chození jsem dál pokračovala, protože jsem v tom nacházela potěšení. Venku v přírodě s větrem ve vlasech jsem opět zlepšovala svou tělesnou kondici.

Stalo se, že mě Jana oslovila, jestli bych si neudělala kurz instruktora NW. A já do toho šla. A nelituji. Moc mě to baví – chůze s holemi v přírodě, práce s lidmi i dětmi, pohyb, a při tom mi stále zbývá i čas na rodinu.
Myslím, že jsem našla novou vášeň, opravdu. Jedno z hesel na našem kurzu NW bylo- „Až vám budou vlasy vlát“. A to se mi děje s lidmi, se kterými chodím. A to bych přála zažít i vám:).

S přáním vlajících vlasů, úsměvu na hrudníku ale i na rtech, se s vámi ráda setkám v lese, a to s holemi ale i bez nich. Máme totiž k dispozici:)
Míša

Dalšími instruktory Nordic Walkingu jsou Mgr. Jana Slusarčuková a Honza Kulhánek.

© 2021 All rights Reserved. Design by BananasDesign